Treść

Podstawą dobrej optymalizacji treści jest jej unikalność w stosunku do pozostałych podstron serwisu. Nie należy powielać tego samego tekstu, lub jego fragmentów, w każdej z podstron. Teksty muszą się różnić między sobą. Podobnie rzecz ma się z Facebookiem i innymi portalami, które służą do reklamy firmy - w każdym z nich teksty powinny być nieco inne, niż w stronie www. W przeciwnym razie roboty sieciowe Google traktują strony z taką samą treścią jako nieuczciwe działanie i usuwają z pozycjonowania wszystkie strony z taką samą treścią i różnymi adresami URL.


Tekst powinien zawierać frazy kluczowe w sposób nieodmieniony i odmieniony, np. suknie ślubne, salon sukien ślubnych.
Dobrze jest też użyć pogrubień do wyróżnienia fraz, które są szczególnie ważne i na które chcemy zwrócić uwagę klienta. Nie może być ich za dużo – to jest zwrócenie uwagi, a nie zalanie klienta pogrubieniami.


Należy też pamiętać, że jednorazowe wypełnienie serwisu to nie koniec pracy nad jego treścią. Stałe, systematyczne zmiany w stronie, uzupełnianie jej o kolejne elementy tekstu i grafiki znacznie poprawiają jej pozycję w wyszukiwarkach. Roboty sieciowe (o których będzie nieco więcej poniżej) stale monitorują zasoby Internetu i na podstawie specjalnych algorytmów umieszczają strony na określonych pozycjach w wynikach wyszukania. Z doświadczenia wiemy, że strony nieaktualizowane są po jakimś czasie omijane przez te roboty i spychane na dalsze pozycje.

 

do góry