Pozycjonowanie i SEO

Pozycjonowanie to takie modne hasło, które oznacza wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Tak na prawdę jest to szereg działań prowadzących do dobrej pozycji i zwrotu nakładów w postaci zainteresowania klientów ofertą.

Pozycjonowanie rozpoczyna się od budowy strony internetowej. Nowoczesna strona to taka, która jest dostosowana do wszystkich urządzeń, w tym do komórek czyli responsywna. Powstała ona w toku ewolucji strony z wersji mobilnej. Jeszcze kilka lat temu projektowało sie dwie wersje strony: do komputerów i na urządzenia mobilne (tablety, komórki). Okazało się jednak, że dublowane treści istniejące na wersji stacjonarnej i mobilnej negatywnie wpływa na pozycje w Google dlatego, że roboty najpopularniejszej u nas wyszukiwarki usuwają "podwójne" strony internetowe z wyników wyszukiwania. Dwie (i więcej) stron o takiej samej treści uważane są za spam, a ponieważ nie da się odróżnić kto od kogo kopiował treści obie strony są na równo traktowane jako niepożądane.

Rozwiązaniem stały się strony responsywne (RWD), w których tylko raz wprowadza się treści, a grafika automatycznie dostosowuje się do wielkości ekranu. Kluczem jest tu słowo Automatycznie - oznacza to przygotowanie przez webmastera kilku wersji tej samej strony w różnych rozdzielczościach. W różnych rozdzielczościach ta sama treść prezentowana jest w różny, ale zawsze w bardzo czytelny sposób. 

Zbudowanie responsywnej strony to dopiero pierwszy krok do sukcesu. Niezbędne jest wybranie takiej technologii, która pozwoli w łatwy sposób aktualizować treść strony, ponieważ to właśnie strony wypełnione wartościowymi dla klientów treściami są lepiej pozycjonowane w Google. I nie wystarczy raz wypełnić stronę, ale systematycznie aktualizować treści witryny internetowej. Dlatego też przy budowie strony należy uwzględnić panel do zarządzania treścią serwisu czyli CMS. Pozwala on w łatwy sposób bez wiedzy informatycznej wprowadzać treści na stronie www. W sekcji Strony internetowe opisaliśmy, jaki CMS oferuje Telvinet, a teraz opiszemy, co należy zrobić, aby mieć szanse na dobre pozycje w Google.

Telvinet przygotował dla swoich klientów poradnik pozycjonowania, w którym opisane są wszystkie niezbędne elementy do osiągniecia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Zaznaczamy, że poradnik ten jest udostępniany klientom, którzy zbudowali stronę na naszym CMS. Postępując wg tych wskazówek można osiągnąć naprawdę dobre pozycje w Google. Ci z Państwa, którzy nie chcą samodzielnie wykonywać tych wszystkich czynności mogą zlecić stałą obsługę strony Telvinetowi.

Pierwszym elementem po zbudowaniu strony jest zgłoszenie jej do wyszukiwarki Google. Następuje jej indeksacja, czyli zapisanie w bazie wyników. Po kilku tygodniach można już zauważyć pierwsze jej efekty. Potem następuje praca nad optymalizacją strony czyli SEO. Działania SEO (z angielskiego search engine optimalization) polegają na takim dostosowywaniu treści i kodu strony, aby być wyszukiwanym w naturalnych wynikach Google po wybranych hasłach. Jest to proces ciągły, ponieważ algorytmy wyszukiwania zmieniają się w czasie i należy stale dbać o jakość strony internetowej, aby utrzymać dobre pozycje w wyszukiwarce. SEO jest więc bazową częścią szerszego zagadnienia, jakim jest pozycjonowanie. Oprócz dbania o samą stronę można jeszcze zbudować jej otoczenie: linki zewnętrzne z jakościowych serwisów, funpage na Facebooku czy Instagramie, Google Adwords i inne. Wszystkie te działania mają prowadzić do głównego celu, jakim jest dobra pozycja w Google po wybranych hasłach.  

Strona, która już istnieje w Google od jakiegoś czasu ma swoją historię - czasem dobrą, a czasem nie. Należy wykonać badanie, jak strona jest postrzegana, gdzie jest reklamowana i jakie miejsca zajmuje. Od tego, jak wygląda jej pozycja należy przedsięwziąć szereg kroków, aby sytuację "wyprostować". Uzyskanie wysokich pozycji jest zadaniem czaso- i pracochłonnym, a ich utrzymanie uzależnione jest od wielu czynników. Ranking jest dynamiczny i zmienia się w zależności od działań konkurencyjnych stron i wielkości segmentu rynku, na którym działa firma. W jednych branżach uzyskanie wysokich pozycji jest proste do osiągnięcia. W innych wymaga wielu nakładów pracy i stałego monitorowania efektów. Nie bez znaczenia jest zaangażowanie właściciela serwisu www w zakresie informowania o prowadzonej działalności i wszelkich eventach. Współpraca z opiekunem pozycjonowania jest kluczowa i prowadzi do oczekiwanych efektów.

Klientom, którzy nam zaufają oferujemy rzetelną usługę, zadowolenie i pracę, która w efekcie da dobre pozycje w wynikach Google.

Cennik:
1) analiza dotychczasowej kondycji strony internetowej - bezpłatnie
2) stała opieka nad serwisem internetowym - od 400 zł netto/miesiąc

 

do góry