Redesign strony www

Żywotność strony internetowej to zasadniczo 2-3 lata. Jak każdy twór podlega modom, trendom i łączy się z koniecznością odświeżania co jakiś czas. To, co było modne kilka lat temu, opatrzyło się i spowszedniało.
Czy przebudowując stronę www musimy od razu zmieniać wszystko? Absolutnie nie! Kluczowe jest zadanie pytań: co działa dobrze, a co wymaga poprawy, dlaczego chcemy zmiany i co chcemy tą zmianą osiągnąć? Nieprzemyślane poprawki mogą przynieść więcej szkody niż pożytku.

Głównym zadaniem redesignu jest pozyskanie nowych klientów bez utraty już istniejących. Jeśli coś działa dobrze nie rezygnujemy z tego. Przed przystąpieniem do zmian na stronie należy zrobić badania rynku, które określą zakres wymaganych zmian. Może to być ankieta na istniejącej stronie, która zbada opinie użytkowników serwisu i wskaże kierunek zmian. Można też zatrudnić specjalistów, którzy wskażą dlaczego strona www jest mało użyteczna i co w niej zmienić.

Czy budować stronę od zera, czy wprowadzać drobne poprawki? Każda działająca strona internetowa buduje w wyszukiwarce swoją historię poprzez adres, strukturę stron (menu), linki, treści i grafikę. Zmieniając wszystko na raz kasujemy tę historię i niszczymy dotychczasowe osiągnięcia. Dlatego lepiej jest systematycznie wprowadzać drobne zmiany, bo zachowujemy kluczowe dla pozycjonowania elementy: adres strony, treści i wypozycjonowane frazy.

Odświeżenie szaty graficznej jest najbardziej efektownym zabiegiem. Nowy układ graficzny wprowadza powiew nowości, a nie zaburza działania i obecnych osiągnięć strony internetowej. Nasi klienci mogą zamówić u nas nową szatę graficzną lub wybrać dowolny szablon z Internetu, a my dostosujemy go i zakodujemy do już istniejącej strony. Strona zakodowana w naszym cms zyskuje w ten sposób nowy wygląd, nie tracąc przy tym całego dotychczasowego dorobku i swojej historii w Google, a zwłaszcza osiągniętych pozycji.

Przy okazji wymiany szaty graficznej możemy zrewitalizować zawartość strony: dodać podstrony z aktualną ofertą, zaktualizować treści lub zoptymalizować je pod kątem pozycjonowania.

Strona internetowa jest wizytówką firmy. Powinna świadczyć o jakości firmy, która się nią posługuje. Dobrze zaprojektowana strona to: prosty, przejrzysty układ, czytelność linków, łatwość w dotarciu do kluczowych treści i bezpieczne przechowywanie zgromadzonych na niej danych.



do góry